]

יום שישי, 13 באוקטובר 2017

הסוד הגדול: מה גרם לירקון להתכסות השבוע בקצף לבן?

אז מה באמת גרם לזיהום שהלבין את המים? הרשויות מבולבלות. רשות ניקוז ירקון מאשימים את הגשם, המשרד להגנת הסביבה מצביעים על פלסטינים מאזור קלקיליה וגורם אחר טוען שהסיבה היא עומס על מתקן טיהור שפכים בשרון. מה שבטוח, כל האחראים נכשלים במשימתם – לשמור על הירקון ולשקמו


מאת: קרן בן-נון

ביום שלישי כוסה נחל הירקון באזור שבע טחנות בקצף לבן וסמיך. שוב זיהום בירקון. נראה שהרשויות שאחראיות על השמירה על הנחל נכשלות שוב ושוב במשימה הראשונה שלהן, לתת פתרון אמיתי לזיהום בירקון ולפעול לשיקומו. אבל הסוד הגדול של השבוע הוא מה גרם לזיהום שהלבין את המים?

כאשר ראינו את הזיהום, תיעדנו אותו ובמהירות הצלחנו לעלות אותו לסדר היום התקשורתי. כמעט כל כלי התקשורת המרכזיים עסקו בנושא. אבל התגובות שקיבלו העיתונאים היו שונות וסותרות. נראה שמי שאחראים על שיקום הירקון לא ממש יודעים מה ומי משפיעים עליו ומזהמים אותו.

נחל הירקון - זיהום בירקון - זיהום בנחל הירקון
הרשויות מבולבלות. פרסומים על הזיהום השבוע בכלי התקשורת

לידיעה באתר Ynet השיבו מרשות ניקוז ירקון שבכל שנה הגשם הראשון שוטף את האבק, השמנים, הדלקים ואת כל הלכלוך שיש בערים אל הירקון. השילוב של אותם חומרים שנסחפים אל הנחל יוצר את הקצף על פני המים, ואילו חלק מהזיהום לא ניתן לראות.

לעומת זאת, המשרד להגנת הסביבה אמר בתגובה לכתבה ששודרה ב"כאן 11" (הערוץ הראשון) כי חבלה חוזרת בקו הביוב של אלפי מנשה היא הגורם לזיהום וכי קו הביוב נחסם באבנים שהציבו במקום פלסטינים מאזור קלקיליה. גורם אחר טען כי הסיבה היא עומס בלתי סביר על מתקן טיהור שפכים. לכן דליפות ביוב לירקון הינן שכיחות מאוד.

בקיצור, נראה שגם לאנשי המשרד להגנת הסביבה, רשות נחל הירקון, רשות ניקוז ירקון ועוד גופים שאמורים לטפל בנושא אין תשובה חד משמעית. אנחנו, בכל אופן, לא מתכוונים לעשות לאותם גופים חיים קלים. נמשיך לעקוב אחר מצב הזיהום בירקון, נמשיך להעלות את הנושא לסדר היום ונמשיך להיאבק עד שימצא פתרון אמיתי לזיהום בנחל, כי אנחנו רוצים להשאיר לילדינו את משאב הטבע הזה כדי שגם הם יוכלו ליהנות ממנו בעתיד.


הכותבת היא ממייסדי "השכנים של הירקון"


הזיהום בשבע טחנות


"כאן11", חדשות הלילה.
קרן בן-נון מהשכנים של הירקון: שמישהו ייקח אחריות

זיהום בירקון - זיהום בנחל הירקון - נחל הירקון


נחל הירקון - זיהום בירקון - זיהום בנחל הירקון


זיהום בירקון - זיהום בנחל הירקון - נחל הירקון


נחל הירקון - זיהום בירקון - זיהום בנחל הירקון

זיהום בירקון - נחל הירקון - זיהום בנחל הירקון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה