]

יום שני, 10 באפריל 2017

כך חזר נחל הירקון להיות תעלת ביוב מזוהמת ולמה הקמנו את ועד הפעולה "השכנים של הירקון"?

מאת: מוטי אלמליח

מוטי אלמליח, השכנים של הירקון
כבר כמה חודשים שמתקן טיהור שפכים בדרום השרון מזרים לנחל הירקון מי ביוב בכמויות אדירות. והכל באישור וברשות המדינה. כל מאמצי השיקום של הנחל, שעלותם נאמדת ב-100 מיליון שקל, ירדו לטמיון. הנחל חזר להיות תעלת הביוב פתוחה של אזור המרכז. מיליוני דגים מתו ובעלי חיים אחרים פשוט "עברו דירה" בגלל המים המזוהמים.

אחד הדברים שמקוממים אותנו במיוחד היא העובדה שכל הרשויות מתייחסות לזיהום כאל גזירת גורל. עבודות השדרוג של מט"ש דרום השרון מתנהלות בעצלתיים, אין תאריך יעד לסיום העבודות והתשובה לשאלה מתי יסתיימו העבודות? נענתה ב"במהלך 2017". בסוף השבוע שעבר השתנתה התשובה ל"במהלך 2018".

אנחנו סבורים שהזיהום בירקון אינו גזירת גורל. אפשר להפסיק את הזיהום בתוך זמן קצר ולאפשר לנחל להשתקם. אבל קודם כל צריך להכיר בבעיה. המדינה צריכה להכריז על מצב חירום אקולוגי, לגייס משאבים ולסיים מיידית את שדרוג מתקן טיהור השפכים דרום השרון, שהוא המזהם העיקרי של הנחל. עד אז, צריך לבחון כיצד ניתן להקל על מט"ש דרום השרון ולחלק את כמויות המים שמגיעות אליו עם מתקנים משופרים יותר שנמצאים באזור. במקביל צריך להגביר את זרימת המים באיכות טובה לירקון. כל אלו ישימו סוף לזיהום ומהירות.

אבל נראה שלרשויות לא אכפת ובנתיים הירקון חזר להיות תעלת ביוב. מהסיבה הזאת הקמנו את ועד הפעולה "השכנים של הירקון". כולנו דיירים המתגוררים קרוב לנחל. המטרה שלנו להיאבק בזיהום החמור בנחל, לדחוף את הרשויות לפעול ולערב תושבים בתהליך. אז אם אתם מזדהים עם המטרות שלנו, הצטרפו אלינו. יחד ניזום פעולות שיעלו את הנושא לסדר היום הציבורי ונדחף את הגורמים הרלוונטיים לפעול. אם אתם מעוניינים לפעול במסגרת "השכנים של הירקון", כתבו לנו: yarkoneighbors@gmail.com



לרשויות לא אכפת ובינתיים הירקון חזר להיות תעלת ביוב. צילום: השכנים של הירקון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה